Een veel zoekmachine optimalisatie bedrijf voorkomende vraag die iedere ondernemer heeft ten aanzien van het besturen van de bezoekers van zijn of haar website is of ze zoekmachine optimalisatie moet gebruiken of pay – per – click advertising . Dit zijn twee van de meest effectieve verkeersbronnen en elk heeft voor-en nadelen die moeten worden overwogen .
SEO ( search engine optimization ) is “Het proces van het maximaliseren van het aantal bezoekers van een bepaalde website door ervoor te zorgen dat de site verschijnt hoog op de lijst van resultaten geretourneerd door een zoekmachine , ” volgens The Oxford Dictionary . Deze zoekresultaten worden vaak aangeduid als ” organische resultaten , ” wat betekent dat ze de natuurlijke ( onbetaalde ) resultaten die de zoekmachine displays .
Zie ook: Hoe Local SEO werkt en waarom dat van belang voor kleine bedrijven
Voors
Geloofwaardigheid en belichting : Het houden van een top organische ( onbetaalde ) zoekresultaten levert niet alleen veel van de blootstelling , maar het wordt ook vaak gezien als geloofwaardiger door sommige consumenten als het niet was betaald.
ROI potentieel : onbetaalde zoekresultaten zullen in het algemeen meer klikken ontvangen dan betaalde advertenties . Met meer zicht komt meer kliks , conversies , omzet en uiteindelijk een solide rendement op de investering .
Zichtbaarheid in meerdere zoekmachines : Hoge kwaliteit SEO kan je belonen met zichtbaarheid op meerdere zoekmachines , zoals Google , Yahoo en Bing ( evenals vele anderen ) .
Cons
De resultaten zijn niet direct : SEO kan enkele maanden duren om te produceren , maar indien correct gedaan het kan leiden tot consistente hoge kwaliteit verkeer en een mooie ROI .
Competitie : Sommige industrieën en zoekwoorden hebben zeer zware concurrentie en je zou kunnen proberen om een moeilijke zware strijd tegen bedrijven met zeer diepe zakken en middelen te bestrijden. Niemand begint een SEO campagne of huurt een bedrijf met de bedoeling te gaan na de nummer 18 positie – iedereen wil die felbegeerde nummer een plek.
Kwetsbaar voor updates : Een zoekmachine-algoritme -update of een nieuwe algoritme versie kan echt de zoekresultaten te verstoren , te laten vallen rankings en het veroorzaken van maanden werk en geld te worden doorgespoeld in het toilet .