Elke winkel zoekt wel een manier om de verkopen van zijn winkel de hoogte in te sturen maar er zijn zo veel mogelijkheden hiervoor. Je hebt de mogelijkheid via manieren die je makkelijk kan toepassen zoals een klantenkaart voor informatie te vergaren, je kan een passantenteller kopen voor te weten op welke tijdstip de meeste klanten komen, enzovoort. Je hebt natuurlijk ook moeilijker manieren om je verkoop te stimuleren, bijvoorbeeld: het gebruik maken van een heatmap, de kostprijs om deze in je bedrijf te implementeren ligt natuurlijk ook hoger. Natuurlijk denkt men dat deze manieren effectiever zijn maar de kosten zijn dan ook weer in verhouding.
Door gebruik te maken van manieren zoals een klantenkaart of passantenteller, kan je door middel van lage kosten je omzet sterk stimuleren. In dit artikel gaan wij het hebben over hoe het veranderen van je winkelinrichting kan helpen bij het stimuleren van je verkoop.
Personaliseer winkel op regelmatige basis door de inrichting na een X aantal maanden te veranderen. Dit kan je verkoop sterk stimuleren en dat komt omdat de klanten niets meer terug vinden in de winkel. Hierdoor vind de klant niets meer terug in de winkel en gaat hij meer producten aankopen die men normaal niet zou kopen. Bij de herinrichting van je winkel moet je denken aan de winkelroute die de klanten zullen volgen, je wilt natuurlijk dat de winkelroute ervoor zorgt dat de belangrijkste producten zo verspreid mogelijk zijn over de hele winkel. Dit zorgt ervoor dat ze een langere route moeten afleggen en dat ze meer producten tegenkomen, dit zorgt ervoor dat er meer impulsaankopen worden gedaan.
Wel moet je opletten dat je je winkelinrichting niet te veel herinricht, dit kan er weer voor zorgen dat de klanten zich gaan ergeren dat de producten weeral verplaatst zijn en dat ze niks meer terugvinden. We raden je aan om dit 1 keer per jaar te doen maximum en dan zit je wel goed.