Strenge regels voor autosloperijen

In de jaren negentig en aan het begin van deze eeuw moesten steeds meer sloperijen sluiten. Dit kwam omdat er steeds meer regels kwamen en steeds meer controles om de regels te handhaven, want zonder handhaving zijn regels immers zinloos. De regels gingen het feit dat er bijvoorbeeld een zo groot mogelijk deel van de auto gerecycled moet worden. Voorheen werd er vaak maar 90% van de auto gerecycled en dat moest veranderen. Door de afname van de autosloperijen en de strenge regels zijn de overgebleven sloperijen betrouwbaar en houden juist die sloperijen zich strikt aan de regels. En zo komt jouw auto op de juiste manier aan zijn eind.
Schade auto

Er kan van alles opnieuw gebruikt worden na een ongeluk. Veel auto onderdelen van een schadeauto raken niet beschadigd bij een ongeluk. Dingen die hergebruikt worden zijn stoelen, deuren of zelfs ramen. Maar soms ook motoren als die het nog goed doen of als die alleen een opknapbeurt nodig hebben. Al deze onderdelen worden uit de auto gehaald . Daarna worden de onderdelen opgeknapt, getest en verkopen de medewerkers van de sloperij de onderdelen weer door.

 

Door de strenge regels houden meer sloperijen zich aan de milieuregels. Ook als je de auto zelf uit elkaar gaat halen denk dan aan de milieu voorschriften. Als je zelf handig bent en je auto uit elkaar gaat halen kun je hier veel winst mee maken. Als je de onderdelen los uit de sloopauto haalt kun je deze weer verkopen bijvoorbeeld via het internet.