Stel je voor, je parkeert je auto op een groot parkeerterrein en gaat wat boodschappen doen. Je komt terug en vindt een geel formuliertje onder je ruitenwisser. Je eerste reactie? &%%$$3 hoe kan dat nu? Ik sta gewoon op een openbaar parkeerterrein en welke mafkees geeft mij nu een bon?
Kwaad sleur je dat briefje onder je ruitenwissers vandaan en bent nieuwsgierig naar wat en waarom je moet betalen.
Wat lees je dan? Wij van Solid Autocars bieden u een nieuwe auto aan met inruil van deze auto heeft u een bijbetaling van slechts € 7.500,-. Over de betaling van dit bedrag mag u 2 jaar doen, geheel rentevrij. Deze nieuwe auto staat voor u klaar op Ganzenpad 12. (zie de route op de achterkant) Kom vandaag nog langs en er ligt in ieder geval een interessante attentie voor uw klaar.
OK de schrik is weg en je gaat nadenken. Wat moet ik hier nu mee? Ik wil helemaal nog geen nieuwe auto. Alhoewel……waarom staat er niet bij welk merk en type het is? Ik heb helemaal geen € 7.500,- Maar….ik mag er 2 jaar over doen. Wat nu? Wat voor een interessante attentie zou er eigenlijk klaarliggen voor mij? Twijfels, twijfels, twijfels.
Uiteindelijk toch maar gegaan en ik mocht aansluiten bij de vele tientallen die ook nieuwsgierig waren. Grote drukte in de showroom en vele nieuwe auto’s. Groot ingekocht waarschijnlijk.
Voor mij is deze aanpak nieuw. Gewoon een ondernemer die een origineel idee heeft. Je laat 500 briefjes drukken, die er uit zien als een bon, en je zet 2 scholieren op een parkeerterrein neer. Op deze hele simpele manier trek je veel traffic. Waarom? 80% van de mannen wil iedere maand wel een nieuwe auto. Gewoon, emotie. Slim…..niet het merk noemen want dan haken er bij voorbaat al heel veel mensen af. Eenmaal binnen start het verkoop- en onderhandelingsproces.
Ernst Pietersen IDBO Training www.idbo.nl